Keresőoptimalizálás
Van még létjogosultsága?
Először is beszéljünk arról, hogy mit is jelent a keresőoptimalizálás. A keresőoptimalizálás (röviden SEO) egyszerűen arról szól, hogy egy weboldalt úgy alakítunk ki és működtetünk, hogy azt a Google (és más keresők) könnyen megtalálják, és minél előrébb jelenjen meg a találati listán, amikor valaki rákeres egy kapcsolódó témára.
Olyan, mintha a weboldalad egy bolt lenne egy nagy városban. Ha nincs kint cégér, nincs rendesen bejárat, vagy a polcokon káosz van, akkor kevesen találnak rá. A SEO abban segít, hogy a „boltod” könnyen észrevehető legyen az utcán (az interneten), a kirakat vonzó legyen, és a Google eltudja igazítani az embereket hozzád.
Az AI térhódítása nem jelenti a SEO érvénytelenítését
A keresőoptimalizálás ma is hasznos, de való igaz, hogy átalakulóban van. Sokan úgy gomdolják, hogy azzal, hogy az AI összefoglalja a választ a kérdésedre akár a böngésződben is, az semmissé teszi a Google helyezéseket. De ez nem így van!
A keresők (pl. Google, Bing) egyre inkább AI-t használnak, hogy rövid, összefoglalt választ adjanak a kérdésekre. De ez csak annyit jelent, hogy a SEO-nak ma már nemcsak a kulcsszavakról és szövegekről kell szólnia, hanem arról is, hogy az oldal tartalma hiteles, értékes, jól strukturált legyen, amit az AI is felhasználhat a válaszokhoz.
Vagyis az AI nem váltotta le a SEO-t, inkább kibővítette a játékteret. Aki ügyesen kombinálja a klasszikus keresőoptimalizálást az AI-korszak igényeivel (pl. természetes nyelvű szövegek, szakértői tartalom, átlátható weboldal), az sokkal jobb eredményt érhet el.
Hogyan tovább?
Kérlek ne pánikolj és ne hagyd, hogy a félelem irányítson! A jelenlegi átalakuló online jelenlétben most tudatos döntésekre és átgondolt stratégiára van szükség. Ha pedig ehhez egy olyan támogatásra van szükséged, aki segít meglovagolni a hullámokat, nem pedig azt tanácsolja, hogy hagyd el a tengert, akkor keress bátran!
Mert az online jelenlét elhatározást és bátorságot igényel. De cserében annál többet is ad!